Objawienie - Apokalipsa MP3

środa, 21 maja 2014

Rozdział 10:11

11. I powiedziano mi: Musisz znowu prorokować o wielu ludach i narodach, i językach, i królach. BW  
I mówią mi: Trzeba ci znów prorokować o ludach, narodach, językach i o wielu królach. BT  
I powiedzieli mi: Trzeba ci znów prorokować o ludach, narodach, językach i wielu królach. NP

Apostoł Jan był wielkim prorokiem Nowego Testamentu.

Popatrzmy dzisiaj na Jana Apostoła jak na proroka. Z tekstu wynika, że prorokował wcześniej i teraz musi znowu προφητευσαι (profēteusai) prorokować. Jan od tej pory, od tego spotkania z Aniołem  ma nie tylko biernie oglądać wizje i skrzętnie je opisywać, ale musi zrobić coś więcej. To co zobaczy i usłyszy musi przekazać innym, stając w autorytecie Bożego proroka. Objawienie Jezusa spisane przez Jana równie dobrze mogłoby mieć nazwę Proroctwo Jana Apostoła.

Proroctwo to dotyczy całego świata, z podkreśleniem słowa „królom”. To co od teraz przeczytamy, powinno być zwiastowane głównie przywódcom, królom, prezydentom, szachom, premierom na całym świecie. Musisz ! To δει (dei) jest konieczne, jest taka pilna potrzeba, abyś prorokował.

Tak jak napisałem w poprzednich komentarzach, księga Objawienia jest kulminacją wszystkich wcześniejszych proroctw, szczególnie zapisanych w Starym Testamencie. To nie jest  jedno z wielu, przedostatnie proroctwo. To jest proroctwo ostatnie, po wypełnieniu tego proroctwa, „proroctwa przeminą”.

W dalszych fragmentach Proroctwa Jana Apostoła, zobaczymy, że to ostateczne zwiastowanie jest o ludach, narodach, językach, a szczególnie o wielu królach.

„A są to czyniące cuda duchy demonów, które idą do królów całego świata, aby ich zgromadzić na wojnę w ów wielki dzień Boga Wszechmogącego.” Obj. 16:14

„A dziesięć rogów, które widziałeś, to dziesięciu królów, którzy jeszcze nie objęli królestwa, lecz obejmą władzę jako królowie na jedną godzinę wraz ze zwierzęciem.” Obj. 17:12

„I zapłaczą nad nim, i smucić się będą królowie ziemi, którzy z nim wszeteczeństwo uprawiali i rozkoszy zażywali, gdy ujrzą dym jego pożaru.” Obj. 18:9

Wspomniany w poprzednim moim komentarzu prorok Jeremiasz jest również przedstawiony jako prorok narodów i królestw. Wierzę, że kościół w czasach ostatecznych, będzie takim samym prorokiem oddziaływającym na cały świat. Po "zjedzeniu książeczki", zawierającej proroctwa czasów ostatecznych, kościół będzie przygotowany i wyposażony przez Ducha Świętego, do tego szczególnego zadania.

„Wybrałem cię sobie, zanim cię utworzyłem w łonie matki, zanim się urodziłeś, poświęciłem cię, na proroka narodów przeznaczyłem cię. (...) Potem Pan wyciągnął rękę i dotknął moich ust. I rzekł do mnie Pan: Oto wkładam moje słowa w twoje usta. Patrz! Daję ci dzisiaj władzę nad narodami i nad królestwami, abyś wykorzeniał i wypleniał, niszczył i burzył, odbudowywał i sadził.” Jer. 1:5,9-10

"Zaiste, nie czyni Wszechmogący Pan nic, jeżeli nie objawił swojego planu swoim sługom, prorokom. Gdy lew zaryczy, któż by się nie bał? Gdy Wszechmogący Pan każe, któż by nie prorokował?" Amos. 3:3,7-8

To już długo nie potrwa, pomimo gorzkości, musisz prorokować…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz