Babilon (sum. ká.dingir.raki /"brama boga"/; akad. Bāb-ilim /"brama boga"/ lub Bāb-ilāni /"brama bogów"/; gr. Βαβυλών Babylōn; bibl. בָּבֶל Bābel; arab. بابل Bābil) – starożytne miasto położone w Mezopotamii, nad Eufratem, dawna stolica Babilonii; obecnie stanowisko archeologiczne Atlal Babil w Iraku.
„Czy to nie jest ów wielki Babilon, który zbudowałem na siedzibę króla dzięki potężnej mojej mocy i dla uświetnienia mojej wspaniałości?” Dan. 4:26-28
Zdjęty grozą oglądanej wizji apostoł Jan ujrzał na
czole wszetecznicy wypisane imię: „WIELKI BABILON, MATKA WSZETECZNIC I OBRZYDLIWOŚCI
ZIEMI". Już po raz trzeci proroctwo przytacza to szkaradne imię (14,8;
16,19. por. 18,2.10.16.18.21). Tekst biblijny Obj.17,5 podaje, że imię wszetecznicy
„WIELKI BABILON", jest imieniem tajemniczym; jest tajemnicą, taką jak
.tajemnica nieprawości" (2 Tes. 2,7). Tajemnicę tę anioł wyjaśni Janowi w
17,7.
Bibliści na ogół przyjmują tytuł - imię "WIELKI
BABILON", który nosi wszetecznica, nie odnosi się do Babilonu jako
starożytnego miasta, ani do Babilonu jako królestwa czy państwa, ani też do
Babilonu jako potężnego Imperium starożytności, ale do Babilonu jako potęgi
religijnej, której odpowiednikiem, religijnym symbolem, jest wszetecznica.Jej
charakter został objawiony w drugiej części jej imienia: "MATKA WSZETECZNIC I
OBRZYDLIWOŚCI ZIEMI". Babilon był bowiem kolebką wszystkich religii starożytnego
Wschodu i stamtąd wzięły swój początek wszystkie bałwochwalcze religie. Wielu
biblistów, znawców zagadnienia stwierdza, że niegodziwość i nieczystość
cechująca pogańskie, orgiastyczne ryty religii Babilonu wślizgnęły się do
chrześcijaństwa w czwartym i piątym stuleciu i przetrwały niestrudzenie do
naszych czasów, urastając oczywiście do monstrualnych rozmiarów bałwochwalstwa
religijnego.
BABILON
Nie ma wyraźniejszego przykładu historii ludzkiej
degradacji jak obraz Babilonu. Jego początkiem był BABEL (hebr. BRAMA BOŻA),
jako centrum oddawania czci żywemu Bogu, ale w krótkim czasie ten sam Babel
uległ całkowitej degeneracji z powodu buntu i pychy ludzkiej i stał się
źródłem i centrum wszystkich kultów bałwochwalczych. Pismo Święte bardzo często
zajmuje się tematyką Babilonu. Określenie Babilon bowiem występuje w Biblii
ponad 200 razy i znajduje się na drugim miejscu w Piśmie Świętym po Jeruzalem.
Z wielu licznych tekstów biblijnych wynika, że Babilon w Piśmie Świętym oznacza
nazwę wielkiego systemu bałwochwalczego kultu religijnego. W tym kontekście
Babilon oglądany dzisiaj oznacza fałszywą religię, która najpierw w Starym
Testamencie zaraziła Izrael śmiertelnym wirusem bałwochwalstwa i duchowego
cudzołóstwa, a następnie w Nowym Testamencie, w okresie po apostolskim dokonała
podobnego totalnego zniszczenia na płaszczyźnie kościoła chrześcijańskiego. W
rezultacie tego, kościół zdryfował z biblijnej prostoty do synkretycznej
mieszaniny chrześcijaństwa z pogaństwem. Stosując bowiem szatańską zasadę
zastąpienia doskonałego Bożego planu słabą, nikczemną namiastką, Babilon stał
się źródłem imitacji religii w formie pseudo chrześcijaństwa.
We wczesnej historii starożytnego świata Pismo Święte
w 10 rozdziale Księgi Genesis relacjonuje, że NIMROD (z hebr. REBELIA), syn
Kusza, bezbożny wnuk Chama, a prawnuk Noego, nazwany w Biblii "pierwszym mocarzem
na ziemi" (Gen. 10,6) zakłada pierwsze wielkie, buntownicze miasto
BABILON: „... a początkiem jego królestwa był Babilon..." (Gen. 10,10),
który następnie według relacji rozdziału 11 Księgi Genesis będzie miejscem
pierwszej zorganizowanej rebelii przeciwko Bogu. "Nuże, zbudujmy sobie miasto i
wieżę, której szczyt sięgałby aż do nieba..." (Gen. 11,4). Archeologia
orientalna podaje przykłady budowy ogromnych wysokich budowli z cegły zw.
ZIQQURAT, z których najlepszym okazem jest ZIQQURAT odnaleziony w Erech (Gen.
10,10), pochodzący z czasów ponad 3000 lat przed Chr. Wieża Babel była z
pewnością prototypem późniejszych ziqquratów, poświęconych różnym pogańskim
bóstwom. Wieża Babel była pomnikiem ludzkiej pychy i wyrażeniem buntu i rebelii
ludzkości przeciwko prawdziwemu Bogu. Bóg ukarał ten objaw ludzkiej pychy i
rebelii i doprowadził do pomieszania języków, dlatego też nazwano to miasto „BABEL",
co znaczy: "POMIESZAŁ"(Gen. 11,9). Babel, nazwany później BABILONEM miał
długą historię.
Babilon stał się znany od czasów panowania
Hammurabiego (1728 -1686 r. przed Chr.), który doprowadził do rozkwitu Imperium
Starobabilońskie. Do szczytu swej potęgi i chwały Babilon doszedł za panowania
króla Nebukadnesara (605-562 r. przed Chr.), który był największym władcą Imperium
Neobabilońskiego. W tym okresie działał prorok Daniel i napisał księgę
prorocką. Wykopaliska archeologiczne dostarczają wielu szczegółów dotyczących
historii miasta i imperium. Przy studiowaniu zagadnienia Babilonu
najistotniejszym jest jego religijny aspekt, jak zostało to ukazane w 17
rozdziale Księgi Objawienia.
Ze starożytnych, pozabiblijnych źródeł historycznych
dowiadujemy się, że SEMIRAMIS, żona NIMRODA, budowniczego Babilonu była
założycielką RELIGIJNYCH MISTERIÓW BABILOŃSKICH, na które składały się tajemne ryty
religijne, poświęcone czci poszczególnych bóstw orientalnych w Babilonie.
Semiramis była NAJWYŻSZĄ KAPŁANKĄ STAROŻYTNYCH KULTÓW BABILOŃSKICH, stała się
typem wszetecznicy, opisanej w 17 rozdziale Apokalipsy. Na podstawie
starożytnych zapisów pozabiblijnych, które się zachowały, Semiramis przeżyła
swojego męża, Nimroda 42 lata, a po jego śmierci, prowadząc lubieżne i wyuzdane
życie wydała na świat syna, który rzekomo miał się urodzić w nadnaturalny
sposób, nadano mu imię TAMMUZ, i w kulcie babilońskim był czczony jako „zbawca
swego ludu", a więc „pseudomesjasz", którego przyjście było jakoby
wypełnieniem Bożej obietnicy, danej Ewie (por. Gen. 3,15), a w rzeczywistości
był to kolejny diabelski podstęp imitujący Boży plan zbawienia człowieka.
Legenda babilońska o MATCE I SYNU przyjęła się w
rytach religijnych Babilonu, a następnie wchłonęły ją różne religie pogańskie
starożytności. Obrazy, przedstawiające matkę królową niebios z dzieckiem na
ręku, spotykamy w wielu starożytnych religiach, a niezliczone kulty religijne
zawierają zwodnicze obietnice oczyszczenia z grzechów przez pośrednictwo matki i
syna. I choć te poszczególne ryty religijne Babilonu różniły się między sobą szczegółami,
to jednak łączył je jeden wspólny element kultowy, mianowicie urząd kapłanów, zajmujących
się głównie oddawaniem czci matce i synowi przez kropienie „świętą wodą" i
poświęcanie dziewic przewidzianych do nierządu sakralnego.
TAMMUZ, syn Semiramidy, wedle wierzeń babilońskich
miał być zabity przez dzikie zwierzęta, ale został przywrócony do życia, co
stanowi oczywistą szatańską analogię do śmierci i zmartwychwstania Pana Jezusa Chrystusa.
Pismo Święte nie zajmuje się opisem tych pogańskich kultów, czyni jedynie
wzmiankę, aby zasygnalizować wielki duchowy konflikt, który istniał i będzie
istniał pomiędzy prawdziwą wiarą a fałszywą religią. Prorok Ezechiel np.
stanowczo sprzeciwiał się obrzędowi opłakiwania zabitego Tammuza (Ez. 8,14).
Jeremiasz natomiast z gorzkim wyrzutem wspomina o wypieku placków dla „królowej
niebios" (Jer. 7,18) i bałwochwalczym spalaniu kadzideł w hołdzie
„królowej niebios" (Jer. 44,17-19.25). Kult Baala, cechujący narody
kananejskie w Palestynie był podobną formą tego samego misterium religijnego,
mającego swój początek w Babilonie. Kananejski Baal był utożsamiany z Tammuzem,
a Tammuz z greckim Adonisem i egipskim Ozyrysem.
To szczególne misterium religijne Babilonu stało się
„RELIGIĄ - MATKĄ" wszystkich religii pogańskich do tego stopnia, że
zdominowało religie wszystkich narodów całego starożytnego świata dając początek
niezliczonym misteriom religijnym, posiadającym własne rytuały, odrębne
wierzenia i przepisy ofiarne jako fałszerstwo (falsyfikat) i przeciwieństwo
prawdziwej wiary w żywego i prawdziwego Boga, objawionego w jedynej Bożej
księdze Piśmie Świętym.
Babilon jako wszeteczna kobieta został ukazany w
proroctwie Zachariasza 5,5-11, gdzie kobieta z w. 7 jest opisana jako
personifikacja (uosobienie) bezbożności w wierszu 8. Droga religii
babilońskiej, Kult babiloński, jako najstarszy na świecie, utorował sobie drogę
do innych miast starożytnego świata. Gdy Babilon został zdobyty przez Cyrusa, króla
perskiego w roku 538 przed Chr. najwyżsi kapłani starej religii babilońskiej
przenieśli się do Pergamonu, stolicy małoazjatyckich kultów orientalnych.
Najwyższy kapłan babilońskiej religii nosił koronę w postaci głowy ryby,
odpowiednika filistyńskiego bóstwa DAGONA. boga – ryby (Sędz. 16,23. 1 Sam. 5
r. 1 Kron. 10,10), któremu Filistyni oddawali cześć i budowali świątynie (por.
Joz. 15,41). Na swej koronie arcykapłan miał wyryty napis: "Zarzucający
most", oczywiście most pomiędzy człowiekiem
i szatanem.
i szatanem.
Gdy zaś ostatni król Pergamonu ATTALUS II oddał
Królestwo Pergamonu pod panowanie Rzymian w roku 133 przed Chr., wówczas
kapłani starej, babilońskiej religii przenieśli się do Wiecznego Miasta wraz z
całą kultową obrzędowością i misteriami religijnymi. Od tej pory więc tytuł
najwyższego kapłana misteriów babilońskich przejęli cezarowie Imperium Romanum, nosząc
wyryty napis na swej koronie: "PONTIFEX MAXIMUS", co stanowiło łaciński
ekwiwalent (odpowiednik) babilońskiego tytułu ("pontifex" termin łaciński
złożony z dwóch wyrazów: „pons, tis" oraz „facere" – zarzucający most),
następnie zaś w epoce konstantyńskiej tytuł ten został dołączony do wieńca
wielu tytułów honorujących głowę tego, który zawiadywał imperialną religią. Po
ogłoszeniu Edyktu Mediolańskiego w roku 313, a następnie Edyktu o Religii z
roku 380, następuje asymilacja z orientalnymi misteriami religijnymi i stan ten
trwać będzie, aż do dnia dzisiejszego, tworząc skomplikowany amalgamat
apostatycznej religii. Rozdział 17 Księgi Objawienia ukazuje aktualny stan tej
religii przed przyjściem Pana Jezusa Chrystusa. Odstępstwo kościoła, widziane w
obecnej formie dziś, rozkwitnie w pełnym, ostatecznym kształcie w postaci
ogólnoświatowej, uniwersalnej super religii, która wchłonie całe wyznające
chrześcijaństwo wraz ze wszystkimi religiami i kultami świata w okresie po
ZABRANIU KOŚCIOŁA. Wam zaś. pozostałym, którzyście w Tiatyrze, wszystkim,
którzy nie macie tej nauki... powiadam; Nie nakładam na was innego ciężaru; trzymajcie
się tylko mocno tego, co posiadacie, aż przyjdę" (Obj. 2,24.25).
fragment z książki
Henryk Turkanik
"Księga Objawienia"
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz