Objawienie - Apokalipsa MP3

sobota, 15 marca 2014

Rozdział 5:11

11. A gdy spojrzałem, usłyszałem głos wielu aniołów wokoło tronu i postaci i starców, a liczba ich wynosiła krocie tysięcy i tysiące tysięcy BW

I ujrzałem, i usłyszałem głos wielu aniołów dokoła tronu i Zwierząt, i Starców, a liczba ich była miriady miriad i tysiące tysięcy, BT

I zobaczyłem i usłyszałem głos wielu aniołów otaczających tron i stworzenia i starszych, a ich liczba wynosiła miriady miriad i tysiące tysięcy. NP


„I zaraz z aniołem zjawiło się mnóstwo wojsk niebieskich, chwalących Boga i mówiących: Chwała na wysokościach Bogu, a na ziemi pokój ludziom, w których ma upodobanie.” Łuk. 2:13-14

W drugim kręgu uwielbienia znajdowali się aniołowie, niezliczona ich ilość. I nie jest to śpiew, ale głośna deklamacja λεγοντες φωνη μεγαλη (legontes fōnē megalē) mówiący głosem wielkim. I ta liczba. Miriada – grecki liczebnik główny, oznaczający liczbę 10 000.Używany zazwyczaj w liczbie mnogiej do określania wielkiej liczby, trudnej do policzenia, np. miriady gwiazd. Miriady, μυριαδες myriades, dziesiątki tysięcy. Miriady miriad to sto milionów  i coś jeszcze. Określenie miriad było największą znaną liczbą w tamtych czasach. Miriady miriad i tysiące tysięcy, ktoś obliczył, że to są setki milionów aniołów. Jest to ogromna ilość, niezliczona, niepoliczalna. Lecz wy podeszliście … do niezliczonej rzeszy aniołów, do uroczystego zgromadzenia.” Hebr. 12:22

Podobny opis tak wielkiej ilości istot duchowych w Niebie znajdziemy w księdze Daniela. „A gdy patrzałem, postawiono trony i usiadł Sędziwy. Jego szata była biała jak śnieg, a włosy na głowie czyste jak wełna. Jego tron jak płomienie ogniste, a jego koła jak ogień płonący. Ognista rzeka wypływała i wychodziła sprzed niego. Tysiąc tysięcy służyło mu, a dziesięć tysięcy razy dziesięć tysięcy stało przed nim; zasiadł sąd i otworzono księgi.” Dan. 7:9-10

Rolą aniołów jest oddawanie chwały Bogu. W liście do Hebrajczyków czytamy, „Niechże mu oddają pokłon wszyscy aniołowie Boży. Aniołów swych czyni On wichrami, A sługi swoje płomieniami ognia; Hebr. 1:6-7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz