Objawienie - Apokalipsa MP3

środa, 15 stycznia 2014

Rozdział 1:18,19, 20

18, 19, 20 I żyjący. Byłem umarły, lecz oto żyję na wieki wieków i mam klucze śmierci i piekła. Napisz więc, co widziałeś i co jest, i co się stanie potem. Co do tajemnicy siedmiu gwiazd, które widziałeś w prawej dłoni mojej, i siedmiu złotych świeczników: siedem gwiazd, to aniołowie siedmiu zborów, a siedem świeczników, to siedem zborów.  BW

I żyjący. Byłem umarły, a oto jestem żyjący na wieki wieków i mam klucze śmierci i Otchłani. Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać. Co do tajemnicy siedmiu gwiazd, które ujrzałeś w mojej prawej ręce, i co do siedmiu złotych świeczników: siedem gwiazd - to są Aniołowie siedmiu Kościołów, a siedem świeczników - to jest siedem Kościołów. BT 

 
i żyjący. Byłem umarły, lecz oto Żyję na wieki wieków i mam klucze śmierci i hadesu. Opisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co ma się stać potem. Co do tajemnicy siedmiu gwiazd, które widziałeś w mojej prawej ręce, i siedmiu złotych świeczników: siedem gwiazd to aniołowie siedmiu zborów, a siedem świeczników — to siedem zborów. NP


Ja jestem Żyjący. Oto żyję na wieki wieków. W tym krótkim sformułowaniu zawarta jest cała kwintesencja Ewangelii. Grzech odebrał człowiekowi życie, karą za grzech jest śmierć. Ale przyszedł Jezus, rozprawił się ze śmiercią i oto teraz jest Żyjący ζων (zōn). Wbrew pozorom, Księga Objawienie nie jest księgą o śmierci, kataklizmach i o zniszczeniu, ale o ŻYCIU, i to o życiu wiecznym.

Żyjący jest jedną z najważniejszych cech charakterystycznych naszego Zbawiciela Jezusa Chrystusa. Jest wiele wersetów które mówią nam o tym, że On jest nie tylko Żyjący, ale też, że daje życie i jest życiem i zmartwychwstaniem dla innych. On unicestwił śmierć i jest tym „który śmierć zniszczył, a żywot i nieśmiertelność na jaśnię wywiódł przez ewangelię, 2 Tym. 1:10

On był na moment umarły, na moment dotknęło go przekleństwo i żądło śmierci. Ale zmartwychwstał i Żyje i jest pierwiastkiem, zapowiedzią życia wiecznego dla innych. On unicestwił żądło śmierci, utorował drogę wolności od śmierci ku życiu. „ A jednak Chrystus został wzbudzony z martwych i jest pierwiastkiem tych, którzy zasnęli. Skoro bowiem przyszła przez człowieka śmierć, przez człowieka też przyszło zmartwychwstanie. Albowiem jak w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy zostaną ożywieni.” 1 Kor. 15:20-22

Przyjąłem za zasadę, że chciałbym prowadzić to studium głównie w oparciu o inne miejsca w Biblii, dlatego chciałbym zwrócić uwagę co na temat Życia napisał nasz brat Jan, w swojej Ewangelii i w listach. Znajduje się w nich blisko 50 wersetów na ten temat. Zacytuję kilka z nich.

„W nim było życie, a życie było światłością ludzi.” Jan. 1:4; „Kto wierzy w Syna, ma żywot wieczny, kto zaś nie słucha Syna, nie ujrzy żywota, lecz gniew Boży ciąży na nim.” Jan. 3:36; „Jak bowiem Ojciec ma żywot sam w sobie, tak dał i Synowi, by miał żywot sam w sobie.” Jan. 5:26; „Rzekł jej Jezus: Jam jest zmartwychwstanie i żywot; kto we mnie wierzy, choćby i umarł, żyć będzie.” Jan. 11:25; „A to jest wola Ojca mego, aby każdy, kto widzi Syna i wierzy w niego, miał żywot wieczny, a Ja go wzbudzę w dniu ostatecznym.” Jan. 6:40; „ Jeszcze tylko krótki czas i świat mnie oglądać nie będzie; lecz wy oglądać mnie będziecie, bo Ja żyję i wy żyć będziecie.” Jan. 14:19; „A żywot objawiony został, i widzieliśmy, i świadczymy, i zwiastujemy wam ów żywot wieczny, który był u Ojca, a nam objawiony został, co widzieliśmy i słyszeliśmy, to i wam zwiastujemy„1 Jan. 1:2,3; „Kto ma Syna, ma żywot; kto nie ma Syna Bożego, nie ma żywota. o napisałem wam, którzy wierzycie w imię Syna Bożego, abyście wiedzieli, że macie żywot wieczny,” 1 Jan. 5:12-13

Dalej jeszcze w dwóch ważnych miejscach w Nowym Testamencie czytamy o triumfie Chrystusa nad śmiercią. „A gdy to, co skażone, przyoblecze się w to, co nieskażone, i to, co śmiertelne, przyoblecze się w nieśmiertelność, wtedy wypełni się słowo napisane: Pochłonięta jest śmierć w zwycięstwie!” 1 Kor. 15:54; „Skoro zaś dzieci mają udział we krwi i w ciele, więc i On również miał w nich udział, aby przez śmierć zniszczyć tego, który miał władzę nad śmiercią, to jest diabła, Gdzież jest, o śmierci, zwycięstwo twoje? Gdzież jest, o śmierci, żądło twoje? Hebr. 2:13,14

                                    Ja jestem Żyjący. I żyję na wieki wieków.


Dalej mamy napisane, „I mam klucze śmierci i piekła.” W języku greckim wygląda to tak: κλεις του αδου και του θανατου (kleis tou hadou kai tou thanatou), Mam klucze piekła Hadesu i śmierci. Mieć klucze to znaczy mieć swobodny dostęp do jakiegoś zamkniętego obszaru. Chcąc uhonorować jakąś osobę wręcza się jej klucze do miasta., Mieć klucz to mieć władzę. Mieć klucz to także mieć możliwość uwolnienia  i wypuszczenia kogoś na wolność. Klucz symbolizuje władzę, powagę, dozór, życie, wierność, opiekę. , wyzwolenie, wtajemniczenie, wiedzę, tajemnicę, dyskrecję, rozwagę, ostrożność. Jezus ma moc nad śmiercią i nad całym jej królestwem. Jezus ma moc nad moją i Twoją śmiercią.

Hades a Szeol. Podczas dzisiejszego studium zahaczamy o definicję Piekła. Trzeba zadać sobie pytanie, czy mamy iść w kierunku zrozumienia wyrazu του αδου (Hades ) jako mitologicznego greckiego Hadesu, czy raczej w kierunku hebrajskiego Szeol. Zauważyłem, że istnieje na tej płaszczyźnie spór o istnienie i charakter piekła. Idąc tokiem hebrajskim mamy tutaj wyraz Hades jako pochodną wyrazu Szeol. Tak też jest w Septuagincie, gdzie hebrajski Szeol został przetłumaczony na Hades. Hades w znaczeniu Szeol, to po prostu kraina gdzie śmierć trzyma umarłych. To nie są cmentarze rozsiane po całej ziemi, ale gdzieś istniejąca przestrzeń, gdzie śmierć trzyma swoich więźniów. Jezus ma klucz do tej przestrzeni, klucz śmierci i krainy śmierci. W moim przekonaniu lepszym tłumaczeniem zamiast klucze piekła powinno być, klucze otchłani, krainy śmierci bądź po prostu Hadesu. Wielu chrześcijan upraszcza śmierć, że to jest moment, gdzie wszystko się urywa i pozostają tylko prochy człowieka. Księga Objawienia pokazuje nam coś więcej, mówi o krainie zwanej Hades, potem o Otchłani, czy Czeluści. Zapewne wrócimy do tego tematu.

Słowo Hades występuje jeszcze w pięciu wersetach m.in. „A Ja ci powiadam, że ty jesteś Piotr, i na tej opoce zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne του αδου (Hadesu) nie przemogą go.” Mat. 16:18; „A ty, Kafarnaum, czy aż do nieba wywyższone będziesz? Nie! Aż do piekła zstąpisz. Łuk. 10:15; „ Ale Bóg go wzbudził, rozwiązawszy więzy śmierci, gdyż było rzeczą niemożliwą, aby przez nią był pokonany. …Bo nie zostawisz duszy mojej w otchłani του αδου (Hadesie) i nie dopuścisz, by święty twój oglądał skażenie. Dałeś mi poznać drogi żywota, Napełnisz mnie błogością przez obecność twoją. ... Mówił, przewidziawszy to, o zmartwychwstaniu Chrystusa, że nie pozostanie w otchłani του αδου (Hadesie) ani ciało jego nie ujrzy skażenia.” Dz.Ap. 2:24,27-28,31

"Napisz więc to, co widziałeś, i to, co jest, i to, co potem musi się stać. Co do tajemnicy siedmiu gwiazd, które ujrzałeś w mojej prawej ręce, i co do siedmiu złotych świeczników: siedem gwiazd - to są Aniołowie siedmiu Kościołów, a siedem świeczników - to jest siedem Kościołów."

Ja jestem Żyjący. I żyję na wieki wieków. Te słowa jakby były podpisem samego Jezusa na zakończenie tego wspaniałego wstępu. Niech Bóg nas błogosławi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz