7. Oto przychodzi wśród obłoków, i ujrzy go wszelkie oko, a także ci, którzy go przebili, i będą biadać nad nim wszystkie plemiona ziemi. Tak jest! Amen. (BW)
Oto nadchodzi z obłokami, i ujrzy Go wszelkie oko i wszyscy, którzy Go przebili. I będą Go opłakiwać wszystkie pokolenia ziemi. Tak: Amen. (BT)
Oto nadchodzi wśród obłoków, i zobaczy Go każde oko, w tym ci, którzy Go przebili; i opłakiwać Go będą wszystkie plemiona ziemi. Tak! Amen. NP.
Mamy tutaj bardzo wyraźnie powiedziane, ze „przyjdzie tak samo”. Niektórzy wierzą, że najpierw będzie przyjście niewidzialne, a potem przyjście widzialne. To by znaczyło, że i wniebowstąpienie powinno przebiegać w dwóch etapach, a wiemy, że tak nie było. Jest tutaj mowa o widzialnym, a nie potajemnym, niewidzialnym drugim powrocie Jezusa Chrystusa na ziemię.
Obłok jest widzialnym znakiem obecności chwały Bożej. (Ez 1:28) „I stało się, gdy jeszcze Aaron przemawiał do całego zboru synów izraelskich, zwrócili się ku pustyni, a oto ukazała się chwała Pańska w obłoku.” 2 Moj. 16:10 Obłoki w Sofoniasza 1:15 i Psalm 97:2,3 obrazują także gniew Boży, sąd i surowość Bożą.
W Biblii mamy wiele na temat roli obłoków towarzyszących objawianiu się Boga. Noe zobaczył tęczę na obłoku, Bóg prowadził Hebrajczyków w kierunku ziemi obiecanej w słupie obłoku, a następnie objawił się Mojżeszowi w gęstym obłoku na górze Synaj. Obłok Pana był następnie widoczny w dzień nad Namiotem Zgromadzenia. Potem Biblia opisuje jak kapłani, podczas poświęcenia świątyni Salomona, nie mogli tam ustać z powodu t obłoku, gdyż chwała Pańska napełniła świątynię Pańską. Dawid w Psalmie pisze: „Śpiewajcie Bogu, śpiewajcie psalmy imieniowi jego; gotujcie drogę temu, który jeździ na obłokach. Pan jest imię jego, radujcież się przed obliczem jego.” Ps. 68:5 (BG)
W Nowym Testamencie czytamy o tym jak obłok towarzyszył Panu Jezusowi na górze Przemienienia. (Mateusza 17:5; Marka 9:7) Mamy wiele fragmentów dotyczących roli obłoku podczas drugiego przyjścia Jezusa. „A zaraz po udręce owych dni słońce się zaćmi i księżyc nie zajaśnieje swoim blaskiem, i gwiazdy spadać będą z nieba, i moce niebieskie będą poruszone. I wtedy ukaże się na niebie znak Syna Człowieczego, i wtedy biadać będą wszystkie plemiona ziemi, i ujrzą Syna Człowieczego, przychodzącego na obłokach nieba z wielką mocą i chwałą,” Mat. 24:29-30; „Ludzie omdlewać będą z trwogi w oczekiwaniu tych rzeczy, które przyjdą na świat, bo moce niebios poruszą się. I wówczas ujrzą Syna Człowieczego, przychodzącego w obłoku z mocą i wielką chwałą. A gdy się to zacznie dziać, wyprostujcie się i podnieście głowy swoje, gdyż zbliża się odkupienie wasze.” Łuk. 21:26-28; „A Jezus rzekł: Jam jest; i ujrzycie Syna Człowieczego, siedzącego na prawicy mocy Bożej i przychodzącego z obłokami niebieskimi.” Mar. 14:62; Również Pochwycenie będzie odbywało się na obłokach „Potem my, którzy pozostaniemy przy życiu, razem z nimi porwani będziemy w obłokach w powietrze, na spotkanie Pana; i tak zawsze będziemy z Panem.” 1 Tes. 4:17. Obłok będzie jeszcze obecny w naszych rozważaniach podczas dalszego studium księgi Objawienia (11:12; 14:14)
Bardzo podobny opis przychodzącego Syna Człowieczego widzimy również w księdze Daniela. „I widziałem w widzeniach nocnych: Oto na obłokach niebieskich przyszedł ktoś, podobny do Syna Człowieczego; doszedł do Sędziwego i stawiono go przed nim.” Daniel 7:13
Następnie mamy słowa "którzy Go przebili", tutaj toczy się spór czy chodzi o Rzymian czy o Żydów. Jedni uważają, że to Rzymianie dosłownie przebili bok Zbawiciela, a inni uważają, że to zrobili Żydzi rękoma Rzymian. Słowo εξεκεντησαν (eksekentēsan) przebili; przebodli, występuje też w Jana 19:37. Bardzo pomocnym i ważnym dla nas dzisiaj jest fragment z 12 rozdziału księgi Zachariasza. „W owym dniu będę dążył do tego, aby zniszczyć wszystkie narody, które wyruszyły przeciwko Jeruzalemowi. Lecz na dom Dawida i na mieszkańców Jeruzalemu wyleję ducha łaski i błagania. Wtedy spojrzą na mnie, na tego, którego przebodli, i będą go opłakiwać, jak opłakuje się jedynaka, i będą gorzko biadać nad nim, jak gorzko biadają nad pierworodnym. W owym dniu będzie w Jeruzalemie wielkie narzekanie, jak narzekania o Hadad-Rimmon na równinie Megiddo.” Zach. 12:9-11 To jest bardzo ważny fragment, który mówi, że powracający Pan objawi się wszystkim ludziom, a także Żydom. Będzie wtedy wielkie biadolenie, wielki płacz z powodu cierpienia jakie ludzie zadali Jezusowi i z powodu niewiary w Niego.
„Kto mną gardzi i nie przyjmuje słów moich, ma swego sędziego: Słowo, które głosiłem, sądzić go będzie w dniu ostatecznym;” Jan. 12:48
"I wszyscy królowie ziemi i możnowładcy, i wodzowie, i bogacze, i mocarze, i wszyscy niewolnicy, i wolni ukryli się w jaskiniach i w skałach górskich, I mówili do gór i skał: Padnijcie na nas i zakryjcie nas przed obliczem tego, który siedzi na tronie, I przed gniewem Baranka, albowiem nastał ów wielki dzień ich gniewu, i któż się może ostać?" Obj. 6:15-17
Tak jest! Amen.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz